Vicenç Manel Domènech i Marc Zanni a Això no és tot de TV3

“Dado el contenido del siguiente artículo, Akihabara Station 秋葉原駅 ha decidido publicarlo en idioma catalán. A su derecha, disponen del traductor de Google para ver el texto en otro idioma en caso de necesitarlo. Sin más dilación, disfruten del contenido”.

Vicenç Manel Domènech i Marc Zanni

Vicenç Manel Domènech i Marc Zanni van ser entrevistats al programa de TV3 Això no és tot al juliol de 1996. El vídeo de l’entrevista fou rescatat gràcies al usuari de Youtube 3lboig ara fa uns anys. Per tant, degut a això, els fans de Bola de Drac podem contemplar com aquest parell de professionals del doblatge parlen sobre el seu paper en un dels animes més estimats a casa nostra. Vicenç Manel Domènech, actor i director de doblatge, fou la segona persona en dirigir el doblatge en català de Bola de Drac a més de ser la segona veu del mestre Muten Roshi. A banda de tot això, dins de la seva carrera actoral va caracteritzar a centenars de personatges en doblatge, teatre i cinema. Al desè capítol de La sèrie de la teva vida, escrit per en Marc Zanni i en Joan Sanz, que es titula «Un nou director, Vicenç Manel Domènech», els autors d’aquesta obra expliquen anècdotes del que va suposar treballar amb Domènech que tenia un caràcter particular.

Això no és tot

Per la seva banda, Zanni, veu catalana d’en Son Goku adult, és actor i director de doblatge que ha encarnat diversos personatges d’anime i imatge real tant en català com en castellà. Dins de l’assaig que va escriure juntament amb Sanz, Zanni rememora l’entrevista que li van fer juntament amb Domènech al programa Això no és tot amb motiu del gran èxit que començava a tenir Bola de Drac. És a dir, l’artista relata com va anar l’entrevista que temps després es va pujar a la plataforma Youtube. D’aquesta manera s’estableix un lligam entre el vídeo i el següent fragment de La sèrie de la teva vida:

“Finalment, l’entrevista va quedar gravada de la següent manera: enquadrats a la càmera se’ns veu a en Vicenç i a mi, l’un al costat de l’altre, asseguts. Comença a parlar en Vicenç, al meu costat encara es veu més encongit, més poca cosa. El més divertit del moment no és veure o escoltar el que diu en Vicenç, sinó la meva cara, el meu posat. Cada vegada que en Vicenç obre la boca jo faig l’acció de posar-me a parlar”.
(Zanni y Sanz, 2013:123)


En aquest fragment es reflexa una part del que va viure Zanni al estudi de doblatge on el van entrevistar ara fa quasi trenta anys. Avui aquest document audiovisual fa que viatgem al passat per a contemplar el resultat d’aquella entrevista en la qual dos professionals del doblatge que, per edat podrien ser pare i fill, expliquen als telespectadors com funciona el doblatge de Bola de Drac com a resposta a la petició de María Burna que va voler saber com es va fer el doblatge d’aquest mític anime i qui era la veu d’en Goku. La resposta de Domènech fou que s’havien d’escollir a les persones adequades per al paper i realitzar l’adaptació del japonès al català. D’altra banda, es va decidir escollir a en Zanni com a Goku per a què ell fes la seva versió del personatge. Després d’aquestes declaracions, l’actor afegeix que al Japó en Goku l’interpreta una dona i que tant ell com Domènech van gaudir molt amb els seus personatges.
Doblaje