“Dado el contenido del siguiente artículo, Akihabara Station 秋葉原駅 ha decidido publicarlo en idioma catalán. A su derecha, disponen del traductor de Google para ver el texto en otro idioma en caso de necesitarlo. Sin más dilación, disfruten del contenido”.
Episodi «Torna la desesperació! L’emperador malvat Freezer ha ressuscitat!». Aquest capítol comença amb força. Ens trobem en un lloc on hi ha una regió de foc, una de gel, l’interior d’un habitat aquàtic i un camp de flors a les profunditats del infern. Probablement, els altres escenaris són una referencia dels diferents tipus d’inferns que existeixen al Budisme. És a dir, el jigoku. Però la gran sorpresa còmica del capítol es troba en un arbre. Al seu voltant, hi ha angelets, fades i peluixos vivents que ballen i somriuen per a què l’ànima d’un condemnat al infern somrigui. L’afortunat és en Freezer. Segons el que li fan, sembla ser que aquest infern està inspirat en el mugen jigoku (l’infern del sofriment etern). Encara que ell estigui mort, el seu exercit encara no ho està.
En aquest punt de la història les forces militars que comandava l’emperador Freezer, i prèviament el seu pare el rey Cold, està liderada pel Sorbet. Ell, degut a que cada cop tenen menys soldats, té un objectiu. Ressuscitar a en Freezer gràcies al poder de les boles de drac. Com que no troben el nou planeta dels nameks, posen rumb a La Terra. Saben qui hi viu allà. Per aquest motiu, decideix anar ell en persona amb un soldat, en Tagoma. D’aquesta manera, serà menys probable que la colla d’en Goku els hi detecti l’energia. Per a trobar les set boles de drac, fan servir a la banda d’en Pilaf que, casualment, ja han reunit totes set esferes màgiques. Ara només queda invocar a en Shenron.
El criden i tot es torna negre nit. Quan el drac els hi pregunta quin desig volen, en Sorbet, sobreexcitat, demana que torni a la vida a en Freezer. Abans de fer-ho, en Shenron li comenta que no li recomana tornar un ànima en un cos que ha estat trossejat. Recordem que l’emperador va ser assassinat gràcies a en Trunks del futur i la seva espasa. Per tant, el cos del difunt està fet xixines. A en Sorbet no li fa res perquè a la nau tenen una màquina que pot regenerar qualsevol mena de ferida, incloent el desmembrament. El desig ha sigut concedit. Abans de demanar-ne dos més, en Shuu i la Mai demana un milió de zennis i un gelat. Clarament, no han demanat tornar a la seva edat real. Segueixen essent nens.
Mentre tot això succeeix, una granota extraterrestre els observa d’amagat. És el capità Ginyu de les Ginyu Tokunsentai o, com el coneixem a casa nostra, les Forces especials. Aparentment, ningú percep el que està passant amb les boles de drac. Tot i així, a casa d’en Son Gohan i la Videl, la mainadera de la Pan nota un ki estrany. Aquesta tasca la du a terme en Cor Petit. Com tots sabem, va cuidar d’en Son Gohan, en Son Goten i en Trunks quan eren petits. Per tant, és lògic que ara li toqui fer-se càrrec de la filla del seu deixeble. Després de percebre aquesta energia maligna, però feble, es fa fosc de sobte. A cal Gohan tothom ho relaciona amb què algú ha invocat al drac Shenron.
En aquest episodi també hi ha escenes que mostren el desenvolupament de l’entrenament d’en Vegeta i en Goku amb en Whis al planeta d’en Beerus. Durant un nou enfrontament amb el seu mestre, aquest va tan ràpid que els hi dibuixa a la roba la seva signatura tant a en Goku com a en Vegeta. Sobre la resurrecció d’en Freezer, gairebé ningú ho sap. El primer saiyà que es va convertir en súper guerrer al planeta Namek percep quelcom sinistre en alguna banda de l’espai. Però, al ser una sensació tan feble, no li dona importància. En Freezer ja ha ressuscitat. En quant al doblatge, res a destacar.




